در خرید فرش کودک مراقب این نکات باشید !

اخبار و مقالات » مقالات

تعداد بازدید : 2470

تاریخ ثبت : دو شنبه 5 خرداد 1399


فرش های کودک از نوع  فرش های ماشینی هستند و نوع دستباف آن یافت نمی شود . تنوعشان بالا است و مخصوص اتاق کودک پسرانه و دخترانه طراحی می شوند تا نیازهای مختلف مردم را برای خرید تامین کنند .

فرش کودک زمرد کاشان با طرح های جذاب برای استفاده کسانی طراحی شده است که روحیه لطیف و کودکانه دارند . یعنی این نوع فرش ها مناسب کودکان و نوجوانان می باشد .

اما یک نکته را باید به آن توجه داشت : اگر قرار است فرشی مخصوص برای فرزند دلبندتان بخرید، قرار است دوره ای از زندگی خود را روی آن بگذراند یعنی بازی کند ،راه برود و استراحت کند ، پس حتما باید به بافت ، کیفیت و طرح آن دقت ویژه شود .

فرش اتاق پسرانه و دخترانه در بعضی از طرح ها از هم تفکیک شده اند که این بخاطر تنوع  و گستردگی بیشتر این مدل از فرش های ماشینی است که به مشتریان و خانواده ها کمک می کند تا محصول موردعلاقه فرزند دلبندشان را تهیه کنند .

این فرش ها از دسته فرش های فانتزی می باشند . فرش های فانتزی فرش هایی هستند که با طرح های فانتزی و مدرن بافته می شوند و از فرش های سنتی که دارای ترنج یا طرح افشان هستند ،دور می باشند . قیمت فرش کودک نسبتا مناسب است و شما می توانید این نوع فرش ها را با هر شرایط مالی تهیه کنید تا به روحیه کودکانه فرزندتان کمک کنید و دکوراسیون اتاقش را مناسب سن وی طراحی کنید .

نکات خرید فرش کودک :

همانطور که گفتیم یک سری از نکات باید هنگام خرید این فرش ها رعایت شود . کودکان و نوجوانان در دوره بسیار حساسی قرار دارند که هر گونه واکنشی را از محیط دریافت می کنند .یک سری از واکنش های شیمیایی که در محیط بازی و یا زندگی کودکان رخ می دهد باعث این می شود که سلامتی کودکتان به خطر بیافتد.

اما شاید بپرسید چگونه فرش ها ممکن است جان فرزندتان را تهدید کند ؟
اگر شما در انتخابتان اشتباه کنید ممکن است در خرید فرش به فکر قیمت باشید و کیفیت را در اولویت های بعدی قرار دهید .
بنابراین این کیفیت می تواند خطر ساز باشد ، اما چرا ؟

الیافی که برای تولید انواع فرش فانتزی کودک مورد استفاده قرار می گیرد باید کاملا ضد حساسیت باشند و طی عملیات هیت ست مقاوم شده باشند و ضررهای شیمیایی آن ها گرفته شده باشد .

اما نمیتوان گفت همه فرش هایی که در بازار هستند به این کیفیت به فروش خواهند رسید . پس حتما هنگام خرید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که آیا فرش اتاق پسرانه یا دخترانه شما دارای قابلیت ضد حساسیتی هست یا خیر ؟ مورد بعدی که  می توان درباره آن بحث کرد و حائز اهمیت است ،نرمی فرش ها است .

کودکان در ابتدای مسیر زندگی هستند و ممکن است بارها در هنگام راه رفتن یا دویدن تعادل خود را از دست بدهند و بیافتند پس باید فرشی که زیر پایشان پهن شده است حتما نرم باشد تا هنگم زمین خوردن مشکلی ایجاد نشود .

غیر از آن همانطور که گفتیم کودکان و نوجوانان قرار است بخشی از زندگی خود را روی فرش اتاق کودک خود بگذراند ،بنابراین باید نرمی و لطافت فرش آسیبی به پای آن ها وارد نکند چرا که کودکان پاهای لطیفی دارند و پا قلب دوم هر انسانی است و نیاز به مراقبت دارد . هرچه قدر در فرش های کودک تعداد شانه کم تر باشد ،ضخامت نخ خاب کم تر و نرمی بیش تری احساس خواهد شد . پس خیلی باید در خرید فرش، مخصوصا فرش های کودک دقت داشت .

عوامل موثر بر قیمت خرید فرش کودک برای اتاق پسرانه و دخترانه

توجه به این نکات می تواند شما را در خرید بهینه فرش های کودک راهنمایی شایانی کند . قیمت فرش کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد . کیفیت ، ابعاد ، الیاف مورد استفاده و تعداد رنگ می تواند قیمت های متفاوتی ارائه کند .

الیاف پلی استر بالاترین کیفیت را برای بافت فرش ماشینی کودک دارند ،بنابراین بیشترین قیمت را هم خواهند داشت و بقیه فرش هایی که با الیاف دیگر هم چون بی سی اف بافته می شوند قیمت ارزانتری خواهند داشت .

فرش کودک در ابعاد مختلفی بافته می شود . 1.5*1 ،2.25*1.5 ،3*2 از ابعاد رایج برای تولید این محصولات هستند . طبیعی است هرچه ابعاد بیشتر باشد ،در نتیجه قیمت هم افزایش پیدا خواهد کرد . تعداد رنگ هایی که در طراحی و تولید فرش ماشینی کودک مورد استفاده قرار می گیرد هر چه بیشتر باشد ،باعث می شود که قیمت آن بالاتر باشد .

تعداد رنگ 8،10،12 و 14 از رنگ بندی های رایجی هستند که در تولید این فرش ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . این را در نظر بگیرید که طرح این محصولات نمی تواند هیچ تاثیری در قیمت انها داشته باشد . ما توصیه می کنیم خرید خود را حتما از نمایندگی هایی که مستقیما محصولات خود ر از کارخانه ارائه می دهند ، انجام دهید .


منبع : شرکت فرش زمرد کاشان

کلمات کلیدی: فرش کودک ، فرش فانتزی ، انتخاب فرش مناسب برای فرزندان ، الیاف مناسب فرش کودک ، فرش ضد حساسیت ، ابعاد فرش کودک ، قیمت فرش کودک ، فرش زمرد کاشان ، فرش ماشینی هیت ست