تاثیر انتخاب فرش در دکوراسیون منزل برای اینکه خانه ای زیبا داشته باشیم

اخبار و مقالات » مقالات

تعداد بازدید : 2456

تاریخ ثبت : چهار شنبه 27 فروردين 1399


تاثیر انتخاب فرش در دکوراسیون منزل

 

مقدمه : فرش یکی از مهمترین وسایل منزل است که در زیبایی دکوراسیون و چیدمان خانه تاثیر بسزایی دارد . که اگر به درستی انتخاب نشوند می توانند تاثیر منفی در زیبایی و حال و هوای خانه بگذارند . بنابراین باید در انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل خلاقیت و سلیقه به خرج دهیم . تا بتوانیم مناسب ترین کف پوش را برای منزل خود انتخاب کنیم و بدین گونه آن را  به فضایی پر ظرافت تبدیل کرده و به آن شخصیت ببخشیم . شاید آنقدر که مبلمان،پرده و تابلوهای خانه برایتان مهم است ،فرش مهم نباشد ، اما فراموش نکنید که فرش نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون خانه بر عهده دارد

 

انتخاب فرش متناسب با سبک دکوراسیون

کاربرد فرش مدرن بسیار متفاوت از فرش کلاسیک است . اما آنچه که بین دو سبک مدرن و کلاسیک مشترک بوده این است که جز میز مقابل مبلمان ،عنصر یا شی دیگری روی فرش قرار نگیرد ،به این معنا که حتی پای های مبلمان هم نباید روی فرش قرار گیرد
در صورتی که تمایل به استفاده از فرش های مدرن با طرح های متنوع در قالب گلیم فرش دارید ، حتما باید این فرش ها را برای دکوراسیون سبک مدرن انتخاب کنید.
استفاده از فرش هایی با طرح های گل و بوته سنتی با فرش های ایرانی که طرح های زیاد و نقش های شلوغی دارند ، برای کاربرد در سبک های مدرن دکوراسیون به هیچ وجه توصیه نمی شود .

تاثیر رنگ در انتخاب فرش مناسب

بهترین رنگ برای فرش ، رنگی تیره تر و غالب تر از رنگ دکوراسیون منزل است .در انتخاب فرش دقت کنید که رنگ آن تیره تر و گرم تر از رنگ مبلمان باشد حتی اگر دو رنگ متفاوت را برای فرش و مبلمان انتخاب می کنید ، باز هم بهتر است که رنگ فرش گرم تر از رنگ مبلمان باشد .
به این نکته توجه کنید که بافت فرش نسبت به بافت وسایل دیگر مانند مبلمان و پرده و ... درشت تر باشد در واقع اولویت دیداری بافت در دکوراسیوت نسبت به وسایل دیگر با فرش است .

فرش های زمینه کرم رنگ

فرش های زمینه کرم ،دارای رنگی چشم نواز می باشند . به این خاطر که رنگ آنها به هیچ وجه چشم را آزار نمی دهد و در عین حال باعث آرامش و تسکین چشم نیز می شوند .
 برای خانه رنگی خیلی شیک به شمار می رود و رنگ های خنثی که همان کرم می باشند در هر محیطی کاربرد دارند و چون که قادر است به عنوان رنگ تکمیلی در کنار هر رنگی استفاده شوند ، به همین خاطر برای هر اتاقی از خانه مناسب می باشند . علاوه بر این پیشنهاد می شود برای فضاهایی با وسعت کم از فرش هایی با ترکیب رنگ روشن استفاده نمایید چرا که هر چه کف روشن تر باشد ،فضا بزرگتر و نورانی تر دیده می شود . پس اگر می خواهید اتاق نشیمن کوچکتان بزرگ تر شود یا دوست دارید اتاق پذیراییتان بازتر به نظر برسد ،فرش های زمینه کرم می تواند یک انتخاب خوب برای شما به شمار رود .

فرش های زمینه سرمه ای

فرش های زمینه سورمه ای ، دارای رنگ خیلی آرامش بخش هستند . رنگ سورمه ای نشان دهنده آرامش کامل است . این رنگ ، از یک تاثیر آرام بخش در سیستم اعصاب مرکزی برخوردار است .فشار خون ، نبض و تنفس را کاهش می دهد و این در حالی می باشد که مکانیسم های خود محافظ،برای تجدید نیروی بدن را فعال می نماید و بدن یک انسان خود را با آرامش و تجدید قوا تطبیق می دهد به طوری که در هنگام بیماری و خستگی نیاز به این رنگ بیشترمی شود .

فرش های زمینه قرمز

رنگ قرمز به فضای یک اتاق نشیمن عمق می دهد . گرما بخشی نیز از سایر ویژگیهای این رنگ زیبا می باشد از این رو استفاده از آن در اتاق های رو به شمال که آفتابگیر نیستند بسیار موثر و مناسب می باشد .رنگ قرمز همچنین رنگی بسیار نامناسب برای راهروهای داخلی و هال است .قرمز و سفید از ترکیبات کلاسیک و بسیار زیبا هستند . سفید قرمز را تعدیل می کند . به ترکیب قرمز و سفید می توان رنگ های روشن دیگری را نیز از قبیل نارنجی ،صورتی،سبزلیمویی و همچنین ارغوانی و آبی روشن را نیز اضافه کنید که ترکیب رنگی بسیار دوست داشتنی را خلق می کنند و البته باب طبع کودکان هم هستند . شما می توانید در اتاق بازی کودکان از این ترکیب رنگی استفاده کنید .

خالی نگذاشتن فضای بین فرش ها

از اینکه فضاهای خالی کف خانه مانند لبه دیوارها را خالی بگذارید نترسید وجود فضای خالی ،خانه شما را بزرگتر نشان می دهد .

 

پشتیبانی و مشاوره رایگان را با ما تجربه کنید - شماره تماس ما  09138349200

نویسنده : شرکت فرش زمرد کاشان

منبع : شرکت فرش زمرد کاشان

کلمات کلیدی: فرش ، دکوراسیون ، رنگ بندی فرش ، انتخاب فرش مناسب ، دکوراسیون منزل ، تاثیر رنگ در انتخاب فرش ، داشتن خانه زیبا

پاسخ به این نظر

ساناز

1399/02/30

ببخشید می تونیم عکس دکوراسیونمون و بفرستم براش فرش مناسب تعیین کنید